dinsdag 28 september 2021

Onder de indruk

Wow. 

Afgelopen week was ik onder de indruk van verschillende dingen. Ik hou er een dankbaar gevoel aan over, op deze #dankbaredinsdag.
 
*We zagen de indrukwekkende mokerslag van een film: Capharnaüm.
Over de jonge Zain die zijn ouders aanklaagt omdat ze hem op de wereld hebben gezet. Libanon zoals het echt is. Pijnlijk, ontroerend, boosmakend en hartverscheurend. Ik hou van boeken en films die mijn blik verruimen.
 
*In De Standaard stond het afscheidsinterview met Eva Mouton. Eva die na 10 jaar stopte met haar succesvolle wekelijkse column in de krant. Moedige vrouw.
 
*Ook in De Standaard hield Jitske Van de Veire een pleidooi voor het normaliseren en bespreekbaar maken van hulp zoeken bij een psycholoog. Jitske is een indrukwekkende vrouw. 
 
*Ik las Grond, over het op zoek gaan naar je wortels. Wat me deed nadenken over mijzelf en mijn voorouders. 
 
*En het 10de deeltje in de Van klein tot groots reeks gaat voor het eerst over een man, namelijk: David Bowie! Heel die reeks is een gigantisch grote aanrader!
 
 
Waar ben jij dankbaar voor vandaag?
 
Sometimes it takes an overwhelming breakdown to have an undeniable breakthrough. 
-?-
 
Nog een fijne #dankbaredinsdag!
Liefs Els
 
 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Ik ben dankbaar dat ik afgelopen week weer ‘ons’ jaarlijkse fietstochtje kon maken.
    En ‘ons’ dan is onze 83 jarige buurvrouw van vroeger en ik. Heerlijk toch !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmiddag kwam m'n vriendin langs, we hadden elkaar al een hele tijd niet gezien, heerlijk om weer bij te praten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon een heerlijke dag mooi weer , auto gewassen, tuin gedaan, een uurtje over de hei gelopen en foto's gemaakt ( camera ontdekken)
    Gewoon allemaal prima :)) een mooie dinsdag !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!