donderdag 30 september 2021

Zwemmen

Afscheid

Zwemmen dat deed ik enkel op vakantie. Totdat ik overvallen werd en allerlei dingen niet meer durfde. Toen zwom ik nooit meer. 

Een vijftal jaar geleden wou ik eens gaan wemmen. Ik voelde dat het iets voor mij was, al durfde ik niet. We kozen voor het Arena zwembad; lekker licht en open zoals je kan zien. Het beviel ons direct. We gingen eerst om de 2 weken zwemmen, toen elke week en nu soms 2 keer in de week. We kennen de (lieve) mensen die er werken, de vaste klanten die komen baantjestrekken. We voelen er ons thuis. We vinden het dan ook enorm spijtig dat het vandaag voor de laatste keer open is. 

Er is een nieuw zwembad in de buurt gekomen, dat zondag open gaat (op Karel zijn verjaardag), maar dat gaat niet hetzelfde zijn. Want dat is een commercieel bedrijf, Arena was van de stad Antwerpen zelf. Maar ja, niets aan te doen.

Noem het een opwijking maar ik kan me ook erg hechten aan dingen en plaatsen. (En ik heb het lastig met veranderingen. ) Hoewel die dingen en plaatsen vaak samen hangen met mensen. Als er een zaak sluit ben je ook de medewerkers 'kwijt' hé. 

We gaven al een bedank-kaartje af. Maar na vandaag is het dus echt gedaan. Het einde van een tijdperk...
 

 
Bedankt Arena, om zo goed te zijn voor mijn lichaam én geest. Bedankt voor het warme welkom!
 
Ook nood aan troost? Lees dan De Meisjes van Annet Schaap.
 
Soms is moed dat stemmetje aan het eind van de dag dat zegt: ik probeer het morgen opnieuw. -Mary Anne Radmacher-
 
Liefs,
Els
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat naar voor je/jullie, zeker naar zo'n overwinning op jezelf, kan ik me voorstellen dat het slikken is en dat je het ontzettend jammer vindt. Ja, in deze tijd is het verandering op verandering :( De ene verandering is makkelijker te accepteren als de andere. Wie weet en gaan jullie het nieuwe zwembad ook nog eens proberen, maar hetzelfde zal het niet meer zijn. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is jammer, dat snap ik. Maar wel blijven zwemmen hoor. Ik zou graag willen maar kan echt niet in een chloorbad.
    En verder: wat ben je ook een lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wel heel hammer zeg ik zwom ook elke week wel een keer maar na en met corona de draad nog niet opgepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het (binnen)zwembad waar ik als kind leerde zwemmen is zelfs compleet van de aardbodem verdwenen. Ik vind dat nog altijd een raar zicht. Het stond in het park in Lier en is jaren geleden afgebroken en gewoon vervangen door meer park. Op zich niet slecht dus, maar het is raar dat je daar op geen enkel manier meer ziet dat er ooit een zwembad stond.
    Ik heb ondertussen al zeer lang niet meer gezwommen, en toen ik dat een jaar of 2 nog eens deed was ik in shock hoe pijnlijk dat ondertussen bleek voor mijn rug! Ik had dat echt niet verwacht!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!