donderdag 25 juli 2024

Tomatenbrood

Donderdag: keukendag!

Vandaag maak ik Tomatenbrood, naar een recept van mijn baas, aangepast door mij.

Wat heb je nodig:
-1 kg bloem
-1 blik passata (of zoiets) van een 350 gram
- potje zongedroogde tomaatjes, uitgelekt en in stukjes
- 2 zakjes droge gist opgelost in 300 ml lauw water
- snufje zout, oregano en basilicum
 
*bloem, zout, kruiden, gist-water, passata in een kom en goed mengen met je handen
*tomaatjes erdoor, blijven mengen en kneden
*45 minuten laten rijzen (met een doek er over)
*terug goed kneden en in 2 bakvormen doen
*op elke vorm een stuk bakpapier leggen, gaat aan brooddeeg kleven, is de bedoeling 
*weer 40 minuten laten rijzen onder een doek
*oven voorverwarmen op 200 graden
*brood 40-45 minuten laten bakken (met bakpapier er op, dan blijft de korst wat lichter)


Ondertussen zit ik in de 2de rijs.

De geur en smaak zijn heerlijk!
Smakelijk!
Laat iets weten als je het gemaakt hebt. 

De keuze voor Kamala Harris maakt me zo blij en geeft me hoop, voor de wereld en voor mijzelf. Jou ook? 

Seffens lees ik Kunnen we al buiten eten? uit; zo tof!

Ik ben ook al halfweg Zomergasten. Keken jullie? Wat vinden jullie er van? 
 
Oogst is durven reflecteren en loslaten. Het is zien wat je hebt, wat je hebt laten groeien en wat je koestert. Daartegenover is het ook doden, afkappen en losscheuren wat niet vruchtbaar blijkt te zijn.
-Lunadea- 

Nog een fijne Opwijkende Donderdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 


 

2 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!