Posts tonen met het label jubileum. Alle posts tonen
Posts tonen met het label jubileum. Alle posts tonen

dinsdag 23 juni 2020

Wisselen

Normaal en nu.

Normaal werk ik op dinsdag van 12-19 uur. Ik ben dan iets voor 20 uur thuis; eet, ga in bad en in bed (21 uur). Want op woensdag heb ik de vroege en moet ik om 4 uur opstaan. Vandaag deed ik 6u30-13u30, omdat er een collega met vakantie is. Ik moest dan wel vroeg opstaan maar heb nu ook eens een dinsdagavond :)
#dankbaredinsdag

Het komt ook goed uit, nu ben ik thuis voor het echt warm werd. Wij zijn een warme bakker zonder airco, u begrijpt dat dat zweten is ;)

Vorige week waren Karel en ik 16 jaar getrouwd. We kochten elkaar (zonder het te weten van elkaar) een pakketje lekkers uit de Dille & Kamille. Ik kreeg broccolikers kiemzaden, iets wat ik zelf nooit zou kopen omdat je dan naar het schijnt een schaaltje enzo nodig hebt.


Niet dus. Het gaat ook op keukenrol in een diep bord, hoera!
#dankbaredinsdag again!

En ik heb net: De dag dat ik mijn naam veranderde gelezen. Prachtig boek.
Nog meer #dankbaredinsdag :)

Enne Kate was geweldig! Daan en Milou en alle gasten ook! 

Blij en dankbaar. En jij? Ben jij ergens dankbaar voor?

''Onderhandel niet met de toekomst, maar wordt verliefd op vandaag.''
-Lenette van Dongen-

Nog een fijne dinsdag,
Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   



donderdag 20 juni 2019

Morsige liefde in al zijn facetten

Jubileum

Gisteren waren Karel en ik 15 jaar getrouwd.
Toen we nog maar net getrouwd waren dacht ik dat we jubileums als deze gingen vieren met een groot feest. Later besefte ik al snel dat we daar niet rijk genoeg voor zijn ;) Dus toen bedacht ik dat we het telkens met ons tweetjes konden vieren, op een super romantische intieme manier.

19/06/19 naderde en we begonnen na te denken over wat we konden doen. Ik zou sowieso al zaterdag vrij nemen op mijn werk. Karel kwam op het idee om samen een 'echte koers' te rijden. 60 km, op een koersfiets. (Vorig jaar reden we een koers van 50 km en naast pijnlijk voor mijn onderkant was dat ook wel kicken.) Dus dat staat gepland.
Ik kocht Karel een wielerboek, hij kocht mij een pakket vol lekkers van Dille & Kamille. Op het laatste nippertje besloten we nog om gisteren samen een spaghetti te gaan eten.

En hoewel dat allemaal tof was en is voelde ik een kleine teleurstelling. Om mij, om ons. Want waar bleven de toeters en bellen en hartjes en zwijmelen en...
Tijdens de spaghetti zaten we urenlang te discussiëren over vanalles en nog wat. Vol passie en vuur maar niet het vuur dat ik in gedachten had ;) En een boek of chocolade is geen ring of diamant of...

Maar nu denk ik dat we misschien wel überromantisch zijn. We gaven elkaar iets dat we echt graag hebben, iets dat echt bij ons past. We zaten uren samen aan een tafel aan elkaars lippen gekleefd te praten, vol vuur. En ja, soms verschillen we van mening over dingen uit de krant ofzo maar nooit over de dingen die er in ons leven echt toe doen. En we luisteren naar elkaar, leren van elkaar. Groeien samen.
Zo ook met het fietsen. Karel begon er mee, ik raakte geboeid en nu doen we het soms al eens samen. Voor mij een ferme uitdaging. Voor Karel ook want die korte afstand en het trage ritme is hij niet gewoon ;)

Leven, gehuwd zijn; ieder moet dat op zijn manier doen. En wat we horen, lezen, zien in de media is zo misleidend, geeft zo vaak een vertekend beeld. Ik weet dat en toch trap ik soms nog in de val. Het maakt soms dat ik ga twijfelen aan mijzelf, aan ons, aan alles. Terwijl we echt gelukkig zijn samen. Meestal.
Want laten we niet flauw doen: rozengeur en maneschijn is het na al die jaren al lang niet meer. Kriebels, zwijmelen, uren in de ogen staren,...dat doe je na al die tijd niet meer. Want er is het werk en sociale verplichtingen en familie, en een kapotte carport en stapels was en...

Wat er dan wel is? Iets liefs doen voor elkaar, veel dingen samen doen, weten wat je aan elkaar hebt, een plek hebben om thuis te komen en jezelf te zijn.
Roots en wings.

En dan zie je dit en dan ben je verliefd op Elizabeth. En nog meer op Karel.
Want echte liefde is morsig. Maar mooi.

Lees trouwens Stad van meisjes als je je hart wil voelen bruisen. Elizabeth is één van de 'meisjes' die me hebben geïnspireerd voor mijn bundel.
Nog steeds te koop, als u mijn hart wil laten bruisen ;)
Jitske Van de Veire inspireerde me ook. (Ze is een aanrader om te volgen op Instagram!)


Nog een geweldig boek is Leven in de tuin van Penelope Lively.


Elizabeth, Jitske, Penelope, het zijn allemaal Madammen die opwijkend zijn. En daar hou ik van! Daarom dat mijn bundel ook een ode is aan meisjes.


''Geluk berust vaak op het besluit om gelukkig te zijn.''
Lawrence Durrell


Maak er een liefdevolle, opwijkende donderdag van!
Liefs Els


Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!



dinsdag 30 oktober 2018

Geluksplanten jubileum

Geluksplanten

Woehoe, dit weekend plaatste ik Geluksplant nummer 150 én 151! Een mooi moment om even stil te staan en te vieren.

Daarom deze oproep:
Heb jij ooit een geluksplant van mij gevonden, dan ontvang ik graag een foto van hoe het nu met het plantje gaat! Als jij me een foto mailt samen met je adres dan stuur ik je een exclusieve Geluksplant button!




Als dat geen fijn idee is op deze donkere #dankbare dinsdag!? Ik blij, jij blij! En Moeder Aarde blij, met al die extra plantjes!



''Kleinigheden lijken van geen belang, maar ze schenken een kalm geluk. In elke kleinigheid huist een engel.''
-Georges Bernanos-

Maak er iets moois van vandaag,
liefs Els

donderdag 20 september 2018

20 jaar

De liefde

Gisteren waren Karel en ik 20 jaar samen! Ik ben dus al langer samen met hem dan zonder hem; dat is al echt hé :)

Reden tot feesten maar ik ben een beetje teleurgesteld; niet in hem hoor! Eerst gingen we zaterdag eten maar het verjaardagsfeestje (familiale verplichtingen..) in de late namiddag blijkt met eten te zijn :(
Toen gingen we het gisteren thuis vieren met een hapje en een drankje, tot mijn collega afbelde voor vandaag. Dat betekende niet alleen een extra shift maar ook om half vier opstaan:(

Dus was het gisteren feest maar ook niet.

Hij kent me goed, een kaart mét pin :)

En daar krijg ik dus wat stress van. Want ik hou van tradities en hecht belang aan dingen vieren. Opwijkingen kunnen dus ook wel eens uitmonden in een afwijking ;)
Het draait om de liefde, om die afgelopen 20 jaar. Om het nog elke dag blij zijn met elkaar. Het (even) niet vieren doet geen afbreuk aan de schoonheid van deze mijlpaal. Weet ik allemaal hoor, maar toch...

''Wie zou je zijn zonder het gevoel dat je indruk moet maken?''
-Byron Katie-

Liefs Els

Ps: Blijkt dit ook nog eens mijn 1000ste blogje!? Wow!

zondag 19 juni 2016

Zalige zondag in zijde

12 jaar getrouwd! 

Vandaag zijn Karel en ik 12 jaar getrouwd, een zijden jubileum.

Voor mij zegt deze foto alles:


Dit kreeg ik vanmorgen van Karel: een hoop beestjes!
Dat zegt me dat hij mij graag ziet, dat hij me begrijpt, me echt kent, me aanvaardt zoals ik ben en dat ook nog eens aanmoedigt...
Veel meer kan liefde niet zijn hé!?
Ik ben gelukkig, nog steeds. In alle goede en kwade dagen, gelukkig waar en met wie ik ben.

Man, oh man, you're my best friend
I scream it to the nothingness
There ain't nothing that I need

Well, hot and heavy, pumpkin pie
Chocolate candy, Jesus Christ
Ain't nothing please me more than you

Ah, home, let me go home
Home is wherever I'm with you
Ah, home, let me go home
Home is wherever I'm with you

-Edward Sharpe & the Magnetic Zeros- 

Nog een liefde volle dag gewenst,
Els

dinsdag 15 september 2015

Geluksvis nummer 300

Dankbaar

Vandaag ben ik dankbaar voor alle vreugde die mijn Geluksvissen mij al gebracht hebben!
Vrijdag heb ik nummertje 300 opgehangen (te zien op mijn Instagram), kleine mijlpaal dus.

Die mijlpaal kon ik vieren dankzij mijn lieve 'Oma Marloes':


Dikke merci voor mijn geweldig mooie jubileum-Geluksvis!!! Ontroerend mooi én lief!

Naast deze mooie vis kreeg ik ook nog een doos vol Geluksvis-wolletjes van haar:


En dat is niet de eerste doos die ik uit Blogland kreeg! Dikke merci aan alle lieve Madammen die mij Geluksvissen-wol stuurden, ik heb genoeg voor nog eens 300 vissen denk ik :) Ik bewaar al die wol samen in een grote doos en beloof plechtig er enkel vissen van te maken. Zo zijn jullie allemaal een klein deeltje van mijn project!
En sinds ik al die verschillende wolletjes heb is het weer fijn en verrassend om Geluksvissen te maken, geen twee dezelfde meer :)

Dus dank u wel:
-Oma Marloes
-alle andere bijdragende Madammen
-Karel voor alle verspreid-hulp en voor het tolereren van al die vissen doorheen ons huis
-alle lieve mensen die iets lieten horen na het vinden van een Geluksvis, u maakte mijn dag!

Het is fijn om dankbaar te zijn.
En ik ga er gauw nog één maken ;)

We verlangen het meest naar dingen die we niet
kunnen afdwingen, maar enkel kunnen ontvangen.
-Geertje Couwenbergh-

Nog een fijne dankbare disndag,
liefs Els