...dankbaar.
Na donderdag ging het nog meer bergaf.Caries verdween donderdagochtend, ze was haar oog-behandeling beu, denk ik.
Onze wasmachine ging kapot.
Ik ging naar de dokter voor mijn schouder, ze zei dat dat nog maanden pijn kan doen en ik geduld moet hebben. Pff. Nog minder tof was het feit dat ik van haar een bloedtest moest ondergaan op covid-antistoffen. Omdat ik in een Antwerpse winkel werk, zonder plexi. Gelukkig bleek de test negatief (maar dat was best eng, het afwachten). Ik bracht mijn baas op de hoogte en die heeft direct de plexi, die er al weken lag, opgehangen. Oef oef.
Vrijdagavond vonden we Caries super ziek terug.
Ondertussen zijn onze poezen een derde keer bij de dierenarts geweest en gaat het al wat beter. We hebben ook al een nieuwe wasmachine.
#dankbaar
De cijfers in België, en Antwerpen vooral, zijn super slecht. Ik ga seffens weer met een bang hartje werken. Er komen ook extra maatregelen. Die nodig zijn, daar niet van, maar die ook best kut zijn. Zeker omdat vanaf volgende week Karel en ik 2 weken samen thuis zijn (ik 4, hij 2). We besloten al zelf om niet naar Engeland te gaan, we hielden ons al die maanden aan elke regel, zelfs strenger dan nodig.
We lopen echt op ons tandvlees. We zijn lichamelijk en vooral geestelijk moe. We willen fijne dingen doen, samen. Geen wilde dingen maar gewoon ontspannende dingen. Zonder angst, zorgen, stress. Als ik zelfs in het bos een mondmasker moet opzetten ga ik niet echt kunnen ontspannen hoor...
Maar als dit moois op wandelafstand is dan zal het wel goed komen zeker? Water ontspant me.
Weet iemand wat deze bolletjes aan een eik zijn?
De natuur is er, altijd, zelfs als je een masker draagt ;)
En ze blijft verbazen, rust schenken, inspireren, moed geven.
Dus ga ik me maar weer richten op wat er wél is. En blij zijn dat we aan de beterhand zijn. En nog niet ziek zijn.
Wat toch het allerbelangrijkste is hé? #dankbaar
En ik blijf lezen, super veilig en dat mag nog zonder masker (binnenshuis)!
Ik heb net Ongetemd leven uit. Super aanrader! En nu ben ik bezig in Beest, iets helemaal anders. Spannend...
Hou jullie veilig, wees lief voor jezelf.
En nog een fijne #dankbaredinsdag.
''Soms daagt het leven je uit voor iets waarvoor je zelf nog niet zou kiezen.''
-Riane Malfait-
Liefs Els
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!
