donderdag 31 januari 2019

Gedichtendag

Hoera, het is weer feest vandaag!

Oh, wat een mooie dag: het is weer Gedichtendag! 
Ofwel duik je de zetel in met een stapel kraakverse bundels ofwel ga je op pad;  activiteiten genoeg.

Om alvast in de stemming te komen, hieronder een gedicht van mijzelf. Een voorsmaakje van mijn nieuwe bundel waaraan ik volop bezig ben.( Er zijn trouwens nog een paar exemplaren van mijn vorige bundel, de allerlaatste, hier te koop.)

Je kan niet houden
van wat je nooit hebt gezien
dus stel ik me open
stel me veelvuldig tentoon

je kijkt wel
maar je ziet me niet

ik lig op bed
mijn armen open
ik loop op straat
rond en rond
en verloren

ik ben overal
kom nergens
want zonder jou

ik neem aan dat ik
moet volhouden
want enkel de aanhouder wint
maar ik wil niet langer vasthouden
aan wat me aan klein zijn
bindt

ik keer terug naar binnen
nestel me in mijn eigen schoot
ik moet ergens beginnen
voor ik het weet ben
ik te groot.


Ben je op zoek naar een geweldige bundel maar zie je door het bos de bomen niet meer? Met Marieke Lucas Rijneveld haal je een pareltje in huis!



Heb jij geweldige tips? Voor activiteiten, bundels, instagramdichters? Laat maar horen, wij opwijkenden delen graag :)


''Als je ergens voor gaat, loop je kans om te verliezen. Als je er niet voor gaat, heb je al verloren.''
-Barack Obama-

Nog een fijne Gedichtendag,
Els




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!