dinsdag 28 april 2020

Dankbare Dinsdag

Regen.

Ja, het regent. Dat wil zeggen dat ik door de regen naar mijn werk moet fietsen. Dat ik daar uren nat ga rondlopen want ik heb geen deftige regen-fiets-kleding omdat ik normaal gezien met de tram ga. Maar, het is de eerste keer dat het regent sinds ik met de fiets ga en dat is toch al bijna twee maanden. En, regen is goed voor den hof. Dus ja het is lastig maar ergens ook wel weer goed. En ik heb al veel geluk gehad.

Zoiets, ongeveer, is de samenvatting van afgelopen weken. Op elk vlak. Snap je?
Dit kan niet en dat mag niet en dat loopt fout en is lastig maaaaaar...

Dat is dé manier om deze dagen een beetje positief door te komen.
Dat én dankbaar zijn. Ahja, het is #dankbaredinsdag :)


Dankbaar voor alle nieuwe vrienden die we al hebben gemaakt: schaapjes, koeien, paarden, eenden en nu ook ezels.
We hebben al mega veel gefietst en gewandeld (zondag meer dan 10 000 stappen) in onze eigen buurt. We ontdekten dieren, binnenwegjes en huizen die we wel willen kopen.

Dankbaar dus.
Dankbaar punt.

Heb jij al buurt-ontdekkingen gedaan?

Ik lees naast nieuwe boeken ook favoriete boeken opnieuw. Dat maakt me rustig. Dit weekend nog De derde persoon. En weer verliefd...




Today, like every other day, we wake up empty
and frightened. Don’t open the door to the study
and begin reading. Take down a musical instrument.

Let the beauty we love be what we do.
There are hundreds of ways to kneel and kiss the ground.
~
Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing,
there is a field. I’ll meet you there.

When the soul lies down in that grass,
the world is too full to talk about.
Ideas, language, even the phrase each other
doesn’t make any sense.
-Rumi-
(Herontdekt door de geweldige Amanda Palmer!)

Liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 











4 opmerkingen:

  1. Hier is het nog droog, maar ik weet dat de regen belangrijk is voor de natuur dus ik ga haar dankbaar verwelkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Els 10.000 stappen, ik weet niet hoever dat is maar het klinkt als best een flinke wandeling.
    Ja, buurt-herkenning, leuk hè !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee hoe ver, ik heb zo een simpel tellertje dat enkel stappen telt :) En ja, heel leuk!

      Verwijderen
  3. O, ja, hier regent het ook! Heel goed voor de tuin en toch... ik mis de zon nu al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!