donderdag 16 april 2020

Een afwijking

Een opwijking die niet op gaat...

...noemen we dat een afwijking? Nee, we noemen dat gewoon een dip. Een dal, een put. De verlenging van gisteren hakte er ferm in bij mij. Terwijl ik zeker wist dat die er ging komen. En mijn afstreepkalender gaat tot 24/5. Dus ik was er klaar voor. In theorie. In de praktijk niet.

Huilen, paniek, onrust... Mijn vriend ptss is back :)
Ik zie onze Engeland vakantie in duigen vallen.
Ik ga nog graag werken maar het is ferm zwaar. Wij hebben geen maskers, geen schermen, we staan in direct contact met allerlei mensen. Die nog met cash geld willen betalen, die aan hun vingers likken voor ze je hun geldbriefjes geven, die hoesten, geen afstand houden,... Daarnaast zijn er ook veel lieverds en die doen deugd.
Ik wil zwemmen, wandelen in een echt bos ipv een toerke om den blok.
Ik kan vanavond niet naar mijn therapeut terwijl ik hem echt nodig heb nu. Mijn afspraak met mijn homeopate volgende week kan ook niet door gaan.
Veel dingen die me helpen bij ptss: zwemmen, bos, therapie,... vallen dus weg. Ironisch dat ze net nu wegvallen nu ik ze zo nodig heb.
Controle, een doel, schema's, een planning; dat helpt ook maar is ook amper mogelijk.

En dan voel ik me schuldig want we hebben werk, zijn samen, zijn gezond.
Een grote sorry aan allen die dat niet (meer) hebben.

Ik wil opwijken. De dingen die fijn zijn zien. Maar dat lukt niet elke dag.
Ik ben daar graag eerlijk over. Telt dat misschien als opwijking ;)?

Engeland.


Ik ga nog wat Nahko luisteren.
En genieten van mijn nieuwe boek, online gekocht bij De Groene Waterman .


''Heb geduld met jezelf, met anderen én met de gebeurtenissen in je leven.''
-M. J. Ryan-


Ik pep mijzelf op tegen onze volgende afspraak hier hoor,
liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!

9 opmerkingen:

  1. Veel sterkte in deze corona tijden ,als die hulplijnen wegvallen dan kan ik geloven dat je het er moeilijk mee hebt en ik kan me niet voorstellen hoe jij je voelt nu ,maar toch er is altijd een zilveren lijn aan de horizon mischien een kleintje maar toch ik wens je nog een zonnige dag en veel liefs van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons bij de bakker hangen geïmproviseerde plastic schermen en we pinnen. Dat is toch niet teveel gevraagd. Je therapeut kan online contact hebben, dat gebeurt hier ook en is ook niet teveel gevraagd. Het is enorm behelpen voor het grote geheel en dat valt niet mee, ik weet het lieve Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precies wat Ageeth zegt, dacht ik ook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, lieve Els, wat naar is dit! Die therapeut zou inderdaad online of telefonisch iets kunnen doen. En de situatie in je bakkerij klinkt ook niet fijn, dat kan ook anders. Al snap ik dat jij daar niet veel in kan doen, je bent slechts werknemer, hé.
    Heel veel sterkte en moed wens ik je en hopelijk kun je op de eerste de beste vrije dag goed bijtanken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg vervelend, dat jullie zo moeten werken zonder bescherming, ongelooflijk.
    Dat kan ook anders ! Sterkte Els !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al die tegenvallers en onzekerheden... Je werkgever zou wel voor bescherming moeten zorgen. Volgens mij kan ie daarvoor zelfs een boete krijgen, denk ik. Hopelijk vind je een manier om rust te vinden. Veel sterkte! Alvast bedankt om te blijven bloggen en instagrammen. Ik heb veel aan jouw berichtjes. Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat naar dat je even een flinke dip hebt... Hopelijk krabbel je snel weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk ben je de dip snel te boven! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend dat je zo moet werken. Hopelijk komt er gauw een beetje verbetering in deze ellendige coronatijd

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!