donderdag 24 september 2020

Donkere tijden

Zwart

Het gaat niet goed met de wereld: alsof er nog niet genoeg ellende was is Ruth Bader Ginsberg overleden. Dat komt natuurlijk (gezien haar leeftijd en ziekte) niet helemaal als een verrassing maar het maakt me wel heel bang én triest. 
 
We zitten nog steeds met een pandemie. 
Wereldwijd zijn er gekken de baas.
De moordenaars van Breonna Taylor gaan vrijuit. 
De bosbranden zijn vernietigend. Het leek vorige week wel hoogzomer. Het klimaat is naar de boem en quasi niemand (met macht) wil daar iets aan doen. 
LGBTQIAP+ rechten worden met de voeten getreden of genegeerd. 
Vrouwen-rechten liggen onder vuur. 
Zwarte mensen zijn nergens meer veilig. 
En in België nemen de COVID-19 cijfers steeds maar meer toe en de maatregelen nemen af.

Ik vind de wereld eng en triest en donker en onbegrijpelijk.

Als het goed is zit ik op de helft van mijn leven, hoe gaat de komende helft zijn?

Dat alles maakt me moedeloos. En dan vraag ik me af wat ik loop te doen: wat plantjes en vissen uitdelen? Wat bloggen en instagrammen? Met Dingen Die Fijn Zijn? Wat is daar het nut van in een wereld die in brandt staat?

Maar misschien is het daarom wel extra belangrijk om die dingen te blijven doen? Op een goede dag geloof ik dat kei hard. Noem het een opwijking ;)

Ik doe dus dapper verder, met de glimlach, achter mijn masker ;)

Een hartje voor jou, mijn lieve lezer.

En nog wat goed nieuws: dinsdag start Amanda Palmer ook met een podcast, woehoe! Amanda, die naast gewoon geweldig ook bi is. 

Nog meer goed nieuws: Lisa Huissoon verzon een super boek (Alle mensen die ik ken)!

 

Geloof jij dat kleine dingen de wereld kunnen redden?

 

 

“Fight for the things that you care about. But do it in a way that will lead others to join you.”
-Ruth Bader Ginsburg- 
 

Maak er nog een denderende donderdag van,

liefs Els  

 

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. 

 


6 opmerkingen:

  1. Ik blijf daar graag in geloven Els, soms kunnen kleine dingen een grote omslag op gang brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En een heleboel hartjes terug, Els. Houd moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, laten we daarin blijven geloven! En hartjes uitdelen is een mooi gebaar <3<3<3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga ajb door met mooie dingen uitdelen. Het is heel inspirerend en dat hebben we nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En het zijn de mensen als jij die dat zwart een beetje draaglijker maken. En de hoop bieden dat de nieuwe generatie ook voelt dat het zo niet langer kan. Ik bewonder je om je volharding, hoe je er tegenin blijft gaan, de wereld om jou heen mooier maakt met liefde. XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!