donderdag 22 oktober 2020

Liedjes

Favorietjes

Afgelopen weekend was het weer de Lage Landenlijst.
Hoewel ik het helemaal eens ben met de keuze van de luisteraar wil ik hier toch wat tips geven voor volgend jaar. Want na de top hoorde ik een nabeschouwing over waarom Ruimtevaarder op 1 zou staan. (Terwijl dat niet echt een bekend liedje is.) Het zou te maken hebben met eens in de top staan, goede kritieken krijgen en daardoor in het geheugen van mensen blijven hangen en zo toch bekend worden. Daarom moet het natuurlijk eerst al gewoon in de top komen. Dat is gelukt omdat het gewoon simpelweg een supermooi liedje is!
 
Bij deze mijn tips, voor volgend jaar in de lijst of gewoon omdat ze een grijze dag kleur geven:
(in willekeurige volgorde)
 
Op de valreep mag deze er ook bij (net ontdekt): Door de wind (Miss Montreal) 
 
Stuk voor stuk liedjes die me ferm raken. Daar hou ik van, noem het een opwijking :) Muziek kan me echt deugd doen.

Is er eentje dat jouw hart ook gestolen heeft? Uit mijn lijst? Of heb je zelf nog een tip? Ik hoor het graag!
 

 

Heb net: Dit is best wel een episch liefdesverhaal uit. Dat stal ook mijn hart! En ik heb ontbijtkoek uit Taart ende Koeck in de oven zitten, benieuwd!
 

''Wie zou je zijn zonder de gedachte dat jouw geluk afhangt van iemand anders?''
-Byron Katie-

Blijf de kleine fijne dingen zien,
liefs Els

 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    
 

8 opmerkingen:

  1. Boudewijn de Groot is toch wel mijn favoriet en "Naast jou" een favoriet. Over een einde en een nieuw onbekend begin.
    Uit zijn latere reportoirre "Het Eiland in de Verte" en "over 25 jaar"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dit nu later maakte groot indruk op mij. Van Stef bos maar ik luister het ook graag van andere zangers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je lijstje, stuk voor stuk heel mooi. Er is zo veel prachtige Nederlandstalige muziek. https://youtu.be/cMou3atsYWk enhttps://youtu.be/Ih5i8lEpaH0

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb gelijk Between the Lines van Janis Ian in de cd-speler gedaan en The Best of Jon and Vangelis ligt klaar. Sentimental journey op de zondagochtend. Ik ga jouw lijstje ook eens beluisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb meteen jouw favorieten beluisterd, maar, eerlijk is eerlijk, ze spraken me niet zo aan. Ik ben groot fan van Boudewijn de Groot, Rob de Nijs en Herman van Veen.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!