donderdag 23 juni 2022

Summer reading

Wat lees jij deze zomer?

Ik lees; dag en nacht, winter en zomer. Noem het een opwijking, een verslaving, een manier van leven. 'Summer reading' is voor mij dan ook niet echt een ding want ik lees het hele jaar door. En toch. In de 2 weken die Karel en ik samen vakantie hebben lees ik geen recensieboeken, dan lees ik just for the fun of it. Al iets om naar uit te kijken! Als de boeken-angst me niet besluipt. Want ja, het hele jaar door spaar ik boeken. Ondertussen al weer een stuk of 20 en er stonden er nog een stuk of 40 op mijn te lezen plank dus ja, dat gaat niet allemaal lukken hé :)
 
Maar sommige mensen lezen enkel op vakantie en zijn dus nu naarstig op zoek naar hét boek. Voor die mensen heb ik wat tips. De mensen die al boeken genoeg hebben lezen dus best niet verder of u eindigt zoals ik: te veel boeken, te weinig tijd ;)
 

Gekocht op het vorige marktje van de Buchbar.
 
*Trees (van de podcast De bende van het boek) heeft een Summer Reading Club (online) deze zomer.
*Daar hebt u ineens tip 2: boekenpodcasts. Mijn favoriete is: Boeken FM.
*De boekenbijlage bij je krant lezen en het hele jaar door tips noteren. Als je die bijlages een tijdje volgt weet je welke recensenten jouw smaak hebben, dus wiens tips je blindelings gaan aanschaffen (Ik lees De Letteren van De Standaard en ben fan van Vicky, Kathy en Jozefien; #leeseenvrouw). 
*Schrijf je in op nieuwsbrieven van uitgeverijen (soms vallen daar ook boeken te winnen!).
*Abonneer je op boekennieuwsbrieven. Bijvoorbeeld: Boekencurator. 
*...
 
Waar koop je al die boeken? Zeker als je budget niet oneindig is.
* Dit weekend is het klantenweekend bij De Groene Waterman, met mooie kortingen! 
*Buchbar heeft weer een tweedehandsboekennmarkt, ook dit weekend! U weet waar u me dit weekend kan vinden: van boekenplek naar boekennplek. 
*We gaan ook nog naar de Permeke bib; dat is zelfs gratis boeken scoren!
*Deze zomer zijn er ook terug de boekenmarkten in Lillo!  
 
Wat u natuurlijk ook kan doen is mij niet enkel hier volgen maar ook hier én hier.  
 
Momenteel lees ik: Detransitie, baby. Ferm boeiend! 
 
 
Touch comes before sight, before speech. It is the first language and the last, and it always tells te truth. 
-Margaret Atwood-
 
 
Lees ze, en laat vooral weten wat jij gaat lezen. Boekentips (marktjes, winkels, blogs,....) zijn ook altijd welkom!
Liefs, Els 
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!     

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!