donderdag 30 juni 2022

Series

Lezen en kijken.

Dit jaar kijken we best veel series. Op tv (vooral BBC) maar ook geleend uit de bib. Liefst series die eerst een boek waren. En dan vloeken als er te veel verschil op zit, herkenbaar ;)?
Na Normal People (nog steeds verliefd op Marianne , noem het een opwijking) is nu ook een tweede boek van Sally Rooney in serie-vorm te zien op BBC: Conversations with friends. Normal People blijft wel onevenaarbaar. We keken ook al enkele seizoenen Peaky Blinders. En nu zijn we bezig met Mare of Easttown. Everything I Know about love (boek van Dolly Alderton) staat nog klaar om te bekijken. 
 
Tussendoor herbekijk ik in mijn eentje Gilmore Girls. Een halve aflevering per keer, dat krijg ik makkelijk ergens tussendoor in mijn dag geperst :) Jaren geleden kocht ik de hele serie in een box, zonder ze ooit gezien te hebben. Maar ik hoorde er zo veel goeds over... Ik kijk het nu al de derde keer, zijn geld waard dus. Fleabag 1 en 2 kreeg ik ooit van de Sint en keken we net ook weer voor de tweede keer. 
 
Veel tv kijk ik niet maar als ik iets volg ga ik er wel helemaal in op en spookt het gedurende de dag nog vaak door mijn hoofd. Heb jij dat ook? Net als een goed boek eigenlijk, het laat je niet los. Over een goed boek gesproken, momenteel lees ik Buitenleven en dat is zo een boek dat je niet loslaat. 
 

 
 
Wat kijk jij momenteel dat je meesleept? Of lees jij een boek dat je niet loslaat? ik hoor het graag!
 
Ohja, de tweedehandsboekenmarkt van de Buchbar is verschoven van vorig weekend naar komend weekend! 
 
 
Een fout is gewoon een andere manier om dingen te doen.
-Katharine Graham-
 
Nog een fijne opwijkende donderdag,
Els 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! 
 

4 opmerkingen:

  1. De 7 zussen ben ik aan het lezen. Net begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn net terug van vakantie. En daar heb ik heel veel gelezen. Voor mij was Roy Jacobsen een ontdekking. Wat een mooi boek schreef hij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klopt lezen en tv kijken dat moet je op de 1 of andere manier ook weer verwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht deze week het boek : Stilstaan bij de Struikelstenen in Oss.
    72 adressen in Oss van waaruit de bewoners in de Tweede Wereldoorlog zijn gedeporteerd en nu dus de struikelstenen liggen.
    Van de 252 gedeporteerde mensen van de Joodse gemeenschap overleefde er slechts 6 de concentratiekampen en keerden terug naar Oss.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!