dinsdag 27 september 2022

Het boek is beter dan de film.

Verfilmde boeken.

Het boek is beter dan de film. Of niet? Ik denk van wel. Er zullen misschien uitzonderingen zijn maar meestal is het geschreven verhaal beter. Omdat er meer ruimte is voor diepgang.
Toch zag ik afgelopen weken een paar heel goede "boekenfilms".
 
-Five feet apart deed me giga huilen.
-L'événement deed me ineenkrimpen.
 
Door die twee films durfde ik het toch aan om naar Where the crawdads sing te gaan. Ik twijfelde omdat dat echt wel één van mijn lievelingsboeken is én omdat ik al wat slechte commentaren las. Maar de film is echt mooi. Minder goed dan het boek natuurlijk maar de prachtige natuurbeelden zijn een geweldige plus. En Daisy Edgar-Jones, smelt. Snel naar de bioscoop iedereen!
 

 
Ken jij een boek dat goed verfilmd is?
 
Ik lees momenteel De Meermin van Black Conch; super goed! 
Wat lees jij nu?
 
 
 
Inlevingsvermogen en oog voor de kwetsbaarheid van het leven zorgen ervoor dat je een goed leven kunt leiden.
-Martha Nussbaum-
 
Nog een fijne Dankbare Dinsdag!
Els
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!   
 
 

3 opmerkingen:

  1. Haar naam was Sarah het boek is heftig maar ook mooi. Ik weet dat er ook een film van is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees nu een boek over wandelen in Nieuw Zeeland. Heerlijk boek. De verfilming van de Paardenfluisteraar vond ik goed, kon je tenminste zien hoe alles er daar uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de Harry Potters en de LOTR toch echt goed verfilmd ja!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!