donderdag 15 september 2022

Oh oh ik heb zorgen...

Zorgen en angsten. 

Ik ben grootgebracht met een gevoel van tekort. We hadden het niet breed maar er werd ook altijd op gehamerd dat iets veel kost. Dat gaf me vaak het gevoel dat ik iets niet waard was of dat ik te veel kosten met me mee bracht.  Dat zal wel niet zo bedoeld zijn geweest maar zo werkt(e) mijn hoofd nu eenmaal. Tel daar PTSS bij op en dan weet je dat ik angstig en zorgelijk ben. 
Met de stijgende energieprijzen stijgt mijn angst. We hebben altijd al op ons verbruik gelet maar doen het nu nog meer. We hebben bijvoorbeeld net een waterkoker gekocht omdat ik zo veel theetjes drink en dat maar de helft aan elektriciteit zou verbruiken van een microgolfoven. 
 
Je kan veel doen, maar niet alles. En wij kunnen het (nu) nog betalen. En dat geldt niet meer voor iedereen. Ook daar maak ik me zorgen om. Ik slaap dus niet geweldig en mijn spieren zijn weer aan het verkrampen. 
 

Dan probeer ik terug te denken aan die mooie warme (hadden we die warmte maar kunnen bijhouden) zomer. Ik knuffel Kamiel extra veel (Caries wil nog steeds niet van hem weten) en ik vlucht in boeken. Ik heb (eindelijk) Heartstopper gelezen en Lotta 5; beide hartverwarmend! 
Om even de grauwe wereld te ontvluchten. Ik ben ook bezig in Anders dan je dacht (Elle Kennedy is mijn guilty pleasure). 
 
We verslinden ook elke aflevering van Krabbé zoekt Kahlo. En zondag is het feest in de Permeke bib te Antwerpen. Slow Reading Antwerpen en Antwerpen Leest staken een prachtige middag in elkaar; zin in! Slow Sunday. Inschrijven (gratis) kan nog. Misschien tot dan?
 
 
 
Rijkdom draait niet om het hebben van veel bezittingen, maar om het hebben van weinig behoeften. -Epicurus- 


Lees ze, nog een fijne Opwijkende Donderdag!
Els
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    
 
 

3 opmerkingen:

  1. Ja de energie kosten geven veel zorgen ook bij mij. Redden mijn kinderen het ?? Hoe gaat het als het echt niet te betalen meer is. Ik denk niet dat wij de enige zijn. Nu al opletten kort douchen meer met koud water. tja we zullen er wel uit komen hoop ik ook voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat speelt er veel in de wereld he! Daar maak ik me ook zorgen om. Wat leuk jullie nieuwe huisgenoot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een moeilijke tijd, en ik hoop echt dat er binnenkort iets verlichting komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!