donderdag 29 september 2022

How To Choose 2

Nog een uitgeverij

Eerst en vooral bedankt voor de toffe, boeiende reacties op mijn vorige blogs (De paardenfluisteraar! Haar naam was Sarah! Trots en vooroordeel!). Fijn om te lezen dat jullie ook ook into lezen zijn. En blij dat ik jullie mag helpen het boek door de bomen te zien ;) Ik ben graag jullie enthousiaste gids in boekenland!
 
Mijn volgende boeken-kies-tip is Uitgeverij Orlando. De uitgeverij waarmee het allemaal begon voor mij. Als Flow fan van het eerste uur las ik bij hen in 2011 voor het eerst over een nieuwe uitgeverij. Hun aanbod zag er mijn ding uit, hun logo (een vogel!) vond ik prachtig én ze zochten mensen om hun boeken te recenseren. Ik had dat nog nooit gedaan maar het leek me wel tof. Ik gaf me op en je ziet waar het me bracht: ondertussen recenseer ik al meer dan 10 jaar voor meer dan 10 uitgeverijen :) Noem het een opwijking. 
 
Orlando is ook een kleine uitgeverij maar wel één met een groots aanbod: Nederlandstalig of vertaald, verhalen over sterke vrouwen of door sterke vrouwen, fictie en non-fictie. Schrijf je zeker in voor hun nieuwsbrief en/of volg hen op Instagram. In het najaar verschijnen er nog een aantal parels bij hen, waar ik mijn zinnen al op heb gezet :) Ze doen ook regelmatig stockverkopen van licht beschadigende boeken. En ik kan uit ervaring zeggen: zéér licht beschadigd én voor een klein prijsje.
 
Een greep uit hun aanbod, in mijn boekenkast:
 
 
Mooi hé, die vogeltjes bij elkaar!
De bovenste twee moet ik nog lezen. Karel las De wand wel al en was ferm onder de indruk! 
Het bovenste en De meermin van Black Conch kocht ik op een stockverkoop. Ik heb De meermin net uit en vond het geweldig!
Van Alice Hoffman verschijnt er in het najaar een nieuw boek in, zin in want Magische lessen smaakte naar meer! 
Alles (of begin hiermee) van Rupi Kaur moet je zo snel mogelijk kopen en lezen want ze is op wereldtournee, over minder dan een maand staat ze in Antwerpen op het podium. Zie ik je daar?
 
Dit is wederom een blogje van een fan, bij Orlando weten ze (tot nog toe) niet dat ik dit schreef.
 
Normality is a paved road. It's comfortable to walk on but no flowers grow on it.
-Vincent van Gogh-
 
Lees ze en blijf je tips delen.
Els
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!    
 
 

1 opmerking:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!