donderdag 8 juni 2023

Vrouwen

Extra aandacht.

Vrouwen verdienen extra aandacht. Altijd en overal. 
Ik maak er mijn persoonlijke missie van om meer aandacht te geven aan schrijvende vrouwen. 
Noem het een opwijking :)

De boeken die ik koop of die ik aanvraag om te recenseren zijn voor de overgrote meerderheid door vrouwen geschreven. De recensies of foto's die ik online plaats zijn dan ook telkens een kleine ode aan hen. 

De laatste tijd zijn er schrijvers die aan mij vragen of ik hun boek wil lezen en recenseren. In de plaats van ik die hun boek aanvraag bij de uitgeverij. Echt een grote eer! Momenteel gaat dat om het nieuwe boek van Eva De Groote , Josefien Cornette en Deborah Seymus. Zo benieuwd naar hun boeken! Spreken ze jou aan? Klik hierboven even op hun Instagram profiel voor meer info. 

Komende weken moet ik extra veel werken, en telkens vroege shiften (om 4 uur opstaan). Minder leestijd, minder baktijd. Dus vlieg ik er vandaag nog even in, in mijn keuken en boeken. Vanaf morgen vlieg ik extra in de broodverkoop ;) Ik maakte al rabarberconfituur (zo makkelijk met die speciaal daar voor bestemde suiker), rabarbermoes (rabarber met rietsuiker een beetje laten koken), aspergesoep voor 6 keren en nu zitten er nog 2 tomatenbroden in de oven. 

Ik hou van structuur en regelmaat. Dat gaat er komende 3 weken minder zijn. Daar word ik zenuwachtig van en daardoor ga ik hyper in overdrive in mijn keuken. Ik herken het wel. Maar ja, beter dit dan alcohol of weet ik veel wat, niet!? 
 

 
Nu nog wat nachtelijke regen en ons tuintje gaat ook in overdrive :)
 
 
I feel crazy in ways I never say
Will you still love me if it turns out I'm insane?
I know what you'll say
But it helps to hear you say it, anyway
-Boygenius-

 
Lees ze,
Els
 

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci! 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!