donderdag 1 juni 2023

Brouwen als een heks

Vlierbloesem!

Na paardenbloemelixir en meidoornbloesemsiroop is het momenteel tijd voor:
 
 
Vlierbloesemsiroop!
 
Vanochtend 25 schermen geoogst en morgen wordt dat siroop.
How to:
-25 schermen overgieten met 1 liter kokend water
-24 uur laten staan
-morgen zeven
-er het sap van 3 citroenen en 1 appelsien aan toe voegen
-daarna ook 1 kg rietsuiker er bij
-4-5 minuutjes laten sudderen, tot de suiker is opgelost
-in brandschone flesjes bewaren, in de koelkast
-genieten!

Ik voel me nu weer helemaal een heks, dat maakt me echt gelukkig. Noem het een opwijking :) Als je de siroop gaat maken hoor ik graag hoe het bevalt!

Boekentip: Ik heb een paar vragen voor je. Meeslepend!

En samen kijken we Great Expectations, ook heel meeslepend!
 
 
 
The whole difference between construction and creation is exactly this: that a thing constructed can only be loved after its is constructed; but a thing created is loved before it exists.
-Charles Dickens-
 

Liefs,
Els


Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci! 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis! 
 

1 opmerking:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!