donderdag 29 april 2021

Woke

Ik wil woke zijn.

Ik wil woke zijn. Noem het een opwijking ;) Ik wil dus woke zijn maar ben het vaak (nog) niet. Maar ik doe mijn best. Al begrijp ik dat dat ook flauw klinkt maar ik doe dus echt mijn best. Ik kan er nog inkomen dat er mensen zijn die dat niet willen zijn (hoewel, in feite begrijp ik dat niet) maar wat ik écht niet begrijp zijn mensen die anderen uitschelden (en meer) omdat ze woke zijn. De bakken kritiek die mensen als Jitske of Fleur of... krijgen is ongelooflijk. En triest en eng. 

Maar ik dus. Ik doe mijn best dus maar er is zo veel dat ik (nog) niet weet, of waar ik nog nooit bij heb stilgestaan. En als je dat dan 1 seconde wel doet dan sta je met je mond vol tanden. Neem nu het woord 'huidskleur'. Als in de kleur voor een potlood, een pleister, ondergoed. Dat is toch gewoon een stom woord, besef ik nu. Want dé huidskleur bestaat niet, iedereen heeft toch ook niet dezelfde haarkleur? Linde heeft hier een prachtige, must see, vlog over gemaakt. Zo blij dat er mensen als Linde zijn die de schellen van mijn ogen laten vallen! 

Hoe eenvoudig kan het zijn om de wereld voor alle mensen een klein beetje mooier te maken. Er zijn zo veel kleine (en grote) dingen die we kunnen doen om elkaar een goed gevoel te geven. Laten we dat dan ook doen, zeker in deze enorm lastige tijden.
 
Heb jij nog tips? Dingen die je net hebt ontdekt? Of dingen waarvan je weet dat veel andere mensen het jammer genoeg nog niet weten/beseffen maar die jij al lang weet? Ik hoor het graag!
 
Podcasts luisteren vind ik zelf een goede tip. Die van Damn Honey bijvoorbeeld.
 
 
 
Een boek dat ik je zeker wil aanraden is: Hoe gaan we dit uitleggen. Over het klimaat en wat jij zelf kan doen. Naast deprimerend is het ook héél hoopgevend. En enthousiasmerend.
 
 
Find out what you are and do it on purpose.
-Dolly Parton-

Nog een fijne opwijkende donderdag,
liefs Els
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!  



2 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!