donderdag 30 maart 2023

dE LeeSclub las:

Mijn lagen

Goedemorgen LeeSclubbers, hier gaan we weer! Zo blij dat jullie weer meelazen! Ook tof dat er nog steeds nieuwe mensen aanhaken. (Welkom Chris!)

Iedereen thee en koekjes klaar? Hier gaan we dan!
We lazen de geweldige graphic novel Mijn lagen, ons volgende boek wordt een dichtbundel: Honger, heteronormativiteit & het heelal. Dat boek bespreken we hier samen op donderdag 11 mei. Laat je niet afschrikken door het feit dat het poëzie is. Lies Gallez schrijft heel beeldend en over de wereld om ons heen en in onszelf. Heel herkenbaar én heel rakend!
 

 

Maar vandaag bespreken we het boek van Pénélope Bagieu. Eigenlijk hebben beide boeken wel wat gemeen: ze ontroeren, raken, zetten je aan het denken en zijn gemaakt door geweldige, opwijkende vrouwen!

Heb jij genoten van Mijn lagen? Iets herkend? Zin gekregen in journallen? Ga je vanaf nu meer graphic novels lezen? Meer vrouwen-verhalen? Laat maar horen! Ik ben benieuwd.

Mijn recensie:
 

Bagieu kent u ongetwijfeld van de wereldwijde bestsellers Wereldwijven. Mijn lagen is nog beter, geloof me.

 

Qua schaamteloze eerlijkheid doet Mijn lagen me denken aan Barbara Stok. Beide zijn moedige, boeiende, intelligente vrouwen die niet te beroerd zijn om ook hun mindere kantjes, hun twijfels, onzekerheden en misstappen op papier te zetten. Qua opbouw doet het me een beetje denken aan Everything I know about love (serie en boek), omdat Dolly Alderton ook afwisselt tussen vroeger en nu. Dat zorgt er voor dat je ziet hoe iemand echt is én hoe die persoon zo geworden is.

 

Mijn lagen is Bagiues eerste autobiografische werk en het smaakt naar meer. Ik ben fan: van haar (herkenbare) verhalen, haar geweldige tekenstijl én van haar stem. Pénélope lijkt me een tof mens; ik hou van haar humor, haar zelfspot, enthousiasme, moed, vindingrijkheid én talent. Ik zou graag vrienden met haar zijn.

 

Hartverwarmend, ontroerend, aangrijpend en herkenbaar. Een gigantische aanrader dus! 

 

 



Bedankt voor het wederom meelezen, reacties hieronder zijn van harte welkom! Tot de volgende LeeSclub!


You are never too old to set another goal or to dream a new dream.
-C. S. Lewis-

Lees ze,
Els


 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci! 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!   

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!