donderdag 27 april 2023

Toddler chic

Opwijking. 

Binnenkort zijn er geen opwijkingen meer. En dat is goed. 
Waar er vroeger meer hokjes en regels waren kleuren meer en meer mensen buiten de lijntjes, buiten alle lijntjes. 
 
Deze week is het Lesbian Visibility week en dat is iets dat we allemaal moeten vieren. LGBTQIA+-mensen zijn de mensen die het vaakst de bakens verzetten, de hokjes openbreken, de grenzen verleggen, voor ons allemaal. Ook voor mensen die denken van niet. Je hoeft niet zelf queer te zijn om mee te profiteren van de strijd die zij nog elke dag (moeten) voeren. 



Deze week hoorde ik voor het eerst van Toddler Chic. Je kleden als een vijfjarige is blijkbaar een stijl, een stijl met een eigen naam. Je hoeft het dus niet langer een opwijking te noemen :)
Dank u Lieslotte voor de inspiratie. 
 
Kinderboeken lezen, Playmobilpopjes tussen je planten verstoppen, Troetelbeertjes stickers kopen (kan hier),... Zou dat ook allemaal een fancy naam hebben?
 
Ik hou van opwijkingen maar ik hou nog meer van gewoon zijn wie je bent, zonder schaamte of grenzen. Ondertussen ben ik 44 maar ik heb nog het één en ander te leren...Schaamte, grenzen, schuldgevoel,...
 
44 is ook twee keer vier dus misschien blijf ik gewoon 4 dit jaar, zoek ik wat meer verbinding met die vierjarige in mij? En geef ik fancy namen aan al mijn opwijkingen!
 
Ik ben momenteel bezig in Ok dan niet; heeeeel boeiend boek! 
 
 
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one. I hope someday you'll join us. And the world will live as one. 
-John Lennon-
 
Speel ze,
Els 
 
 
Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Ga je liever langs je onafhankelijke boekhandel? Heel goed! Doe ze dan mijn groeten:) Merci! 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!   
 

1 opmerking:

  1. Mij maakt het niets uit wat men is. Jammer dat er nog steeds veel aandacht voor nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!