donderdag 4 januari 2024

dE LeeSclub las

De Rachel affaire

Eindelijk is het zo ver: we doen nog eens van dE LeeSclub, hoera! Thee en koekjes klaar? Daar gaan we!
 
Vorige keer lazen we het geweldige, toch wel warme en gezellige boek van Caroline O'Donoghue. Ik vond het wel passen bij de kerstperiode, jij ook?  
 

Ons volgende boek wordt Monsters. Een super boeiend boek dat van mij toch wel een ander mens heeft gemaakt, me anders naar bepaalde dingen liet kijken en me vooral veel stof tot nadenken gaf. Over een super relevant thema. Aanrader! Als alles goed gaat bespreken we dat op donderdag 15 februari...
 
Maar eerst De Rachel affaire. Heb jij het ook zo graag gelezen? Een liefdesverhaal maar dan origineler, rommeliger en opwijkender, daar hou ik van!
 
Mijn recensie:
 

Al het goede komt uit Ierland tegenwoordig.

 

Dat is misschien een beetje overdreven maar er zit daar wel iets heel goeds in het water want Ierland heeft me al heel wat prettige lees- en kijkuren opgeleverd. De Rachel affaire was een veel beter boek dan ik kon vermoeden en The Woman in the Wall houdt me al elke avond aan mijn tv gekluisterd.

 

Net als haar Ierse collega’s Rooney, O’Farrell en Baume (om een paar geweldige vrouwen te noemen) heeft O’Donoghue een verhaal geschreven dat veel dieper en breder gaat dan je zou verwachten. Op basis van de achterflap lijkt dit boek een simpel liefdesverhaaltje dat fout loopt. Maar geloof me: niets loopt zoals je het zou verwachten.

 

Rachel en haar beste vriend James zijn twee geweldige hoofdpersonen die direct je hart veroveren; ze lijken je vrienden, zo goed leer je ze kennen. - In mijn geval vriend die ik niet (meer) heb maar wel zou willen. – Er gebeurt best veel in hun leven, niet altijd even makkelijk, maar toch zijn ze er altijd voor elkaar. Ik wil niets spoilen maar onderwerpen die voorbij komen zijn: vriendschap, liefde, overspel, coming of age, uit de kast komen, klassenverschillen, abortus (in Ierland, niet makkelijk), financiële problemen, druggebruik, zwangerschap, schone schijn,… Veel ellende maar er wordt ook veel gelachen, en gehouden van.

 

De Rachel affaire is een warm, grappig, positief boek vol geweldige personages, goede muziek (The Dresden Dolls), toffe boekenwinkels en veel rommeligheid, zoals het leven zelf is. Ik hoop dat er een tv-serie van komt!

 


 
 
Bedankt voor het meelezen wederom! Ik hoor graag jullie bevindingen. Laat maar horen in de commentaarsectie. 
 
Momenteel verslind ik: Smakelijk leven. Prachtig, prachtig, prachtig! In woord én beeld! 
 

Sunlight fell upon the wall; the wall received a borrowed splendor. 

Why set your heart on a piece of earth, O simple one? 

Seek out the source which shines forever.

 -RUMI-


Lees ze,
Els
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!