donderdag 25 januari 2024

Gedichtendag 2024

 Mijn poëtisch hart klopt extra hard...

...want vandaag is het Gedichtendag! Hoera! De poëzieweek gaat weer van start.
Noem het een opwijking maar hier blog ik graag over.  Poëzie zit in mijn bloed: kopen, schrijven, lezen, delen, luisteren. Mijn poëtisch hoogtepunt speelde zich vorige week af: 20 jaar Stadsdichters op 1 podium! Je kan hier een verslagje bekijken. 
 
Vanochtend zat Koeiendagen in mijn brievenbus. Want ja: het is nu het ideale moment om bundels in te slaan bij je favoriete boekhandel. (Dan krijg je het Poëziegeschenk, deze keer geschreven door Edward van de Vendel!) Ondertussen lees ik verder in De schoonheid van de echtgenoot. Boeiend én meeslepend.
 
Nog op zoek naar aankooptips? Misschien helpt dit stukje boekenkast van mij:
 
Ja, mijn kerstkaarten hangen nog op ;)
 
Niet vergeten: Poëzie is wat jij er van maakt, wat jij onder die noemer schaart. Dat kunnen ook
liedjesteksten zijn, een zonsondergang, een brief van je lief,...
 
Geniet van deze feestelijke dag en week!
 
 
 
Creativity is not a solitary movement. That is its power. Whatever is touched by it, whoever hears it, sees it, senses it, knows it, it's fed. That is why beholding someone else's creative word, images, idea, fills us up, and inspires us to our own creative work. A single creative act has the potential to feed a continent. One creative act can cause a torrent to break through stone.
-CLARISSA PINKOLA ESTES
-

Liefs,
Els

 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!