dinsdag 30 januari 2024

Vogeltelweekend

Hoera!

Het was weer Vogeltelweekend! Hoera! Telde jij mee?
Voor mij is dat telkens een soort van bekroning op het jaar. Wij voederen het hele jaar door en hebben de hoeveelheid (en het aantal soorten) vogels in ons kleine tuintje serieus zien stijgen. Het is fijn om daar eens extra bij stil te staan, ze ook eens te tellen én 'te kunnen stoefen' met die cijfers.


Het roodborstje blijft mijn favorietje!

Ik zou niet weten wat ik moest doen als ik geen vogels meer in de tuin had. Dat zijn echt kleine gelukspuntjes én zenmomentjes voor mij. Ook als we gaan wandelen kleuren zij ons pad. Misschien omdat ze zo ongrijpbaar zijn? Niet te temmen of te plannen. Je 'krijgt' ze altijd als onverwacht geschenk. Maakt dat hen zo speciaal?

Heb jij trouwens meegeteld?
 
Ik lees nog even verder in Leer me alles wat je weet en dan vertrek ik naar mijn werk. Dan hebben de vogeltjes wat rust ;)
 

Once we believe in ourselves, we can risk curiosity, wonder, spontaneous delight, or any experience that reveals the human spirit.
-E.E. CUMMINGS-
 
Liefs,
Els
 
 
Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!