donderdag 2 mei 2024

Verhalen die je moet kennen

Belangrijk:

Sommige verhalen moét je kennen. 
Om jezelf, de wereld om je heen, beter te leren kennen maar ook om jezelf (en je naasten) te beschermen. 

Daarom heb ik het hier weer over Dopesick. Zo goed gemaakt, zo pijnlijk en boosmakend. Want nu nog steeds (ook hier) schrijven dokters voor het minste of geringste opiaten voor, zonder te waarschuwen voor de gevaren. Lees/kijk jezelf in en wees een gewaarschuwd mens. 
In hetzelfde thema raad ik ook heel hard All the Beauty and the Bloodshed aan!


Ik heb dringend nood aan rust en ruimte, natuur om me in onder te dompelen. Mijn lichaam ontspant weer niet meer goed (ptss). Toevalligerwijs kwamen er wat fijne maar ook (voor mij) heavy dingen na elkaar dus daar moet ik nu van bekomen. Komt wel weer goed maar is soms ook wel frustrerend.

Gisteren me helemaal ondergedompeld in De bewaring. Ook een héél belangrijk verhaal. Over wat een oorlog met mensen doet, hoe dat intergenerationeel doorwoedt. Waarom kan vrede niet afgedwongen worden? De wereld staat in brandt en wij staan er op te kijken...

Vandaag duik ik in Een ander leven van Bart Moeyaert. Ook een belangrijk verhaal.

Verhalen vertellen, lezen, delen,... het maakt ons betere mensen denk ik. Noem het een opwijking ;)
 
Don’t drain yourself with ancient messages and archaic imperatives. Stop repeating the same shameful stories about your failures. Surrender yourself to this mysterious world. Recognize the full-hearted allies around you. See the suffering and the love behind their masks. Show up for this frightening world with everything you have. -Ask Polly-
Ontspan,
Els

Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci! 

1 opmerking:

  1. Ik lees in deze periode van het jaar ook altijd veel over de oorlog. Ook zoiets dat inderdaad niet vergeten kan worden en dat doorsijpelt op alle generaties!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!