dinsdag 29 oktober 2013

Herfstig vraagje

Herfst in huis

Eerst een vooral: ik hoop dat jullie geen schade hebben opgelopen met het storm-weer!
Hier in huis was het al gezellig herfstig. Ondertussen verzamelde ik vlijtig verder, met dit als resultaat:


Ik vond ook nog dingen die ik niet eerder tegen kwam:


Reden te meer om veeeel te gaan wandelen ;)
Over bovengaande gaat mijn vraag, herkent iemand dit:


en dit:


Ik hou van de natuur en al haar moois maar ik heb nog veeel te leren ;)

Ik kocht ook nog wat natuur, voor mijzelf:





Geweldig mooi vind ik dit vosje (het is een broche), liefde op het eerste gezicht! Als je dit al mooi vindt, moet je maar eens hier kijken. (Vanaf zaterdag ook te koop in: Korte Vlierstraat 17, Antwerpen).
Met de feestdagen in aantocht....:D

De eerste die mij hieronder laat weten wat die 2 'bollen-dingen' zijn die ik vond die mag ineens haar adres mailen, die stuur ik dan een Echte Els.
Alvast merci!

In elke ervaring schuilt een verborgen schat.
-Neale D. Walsch-

Nog een fijne week,
liefs Els

17 opmerkingen:

  1. Nou ik denk dat je niks aan mijn antwoord hebt, want waarschijnlijk dacht je het zelfde. Het lijken wel uitgebloeide bloemenknop. Welke geen idee. Het komt mij wel bekend voor, ook eens eerder gezien. Is dat andere wilde kastanje?

    Ik kan mij voorstellen dat je verliefd werd op het vosje. Het is ook ontzettend leuk.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh, geen flauw idee wat het zijn :(
    Kan je helaas dus niet helpen....
    Wat ene prachtig broche heb je jezelf kado gedaan lieverd <3
    xxx

    ps, was erg onder de indruk van je verhaal...........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door de Margriet naar je site gekomen. Indrukwekkend verhaal!

    Wat betreft de foto's:
    de eerste lijkt een (uitgedroogde) lychee (goed geschreven??) en het andere op een onrijpe kastanje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi die els de eerste volgens mij beukennootjes en de tweede kastanje ,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat ook even aan beukennootjes te denken maar hier ziet het er zo zacht en pluizig uit. Of is dat bij beukennootjes?

      Verwijderen
  5. Blad kan de wingerd zijn groet even in etappes moest even denken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bollen zijn volgens mij de vruchten van de plataan ( je kan ze soms open pluizen)
    Het blad met het vruchtje is van de amberboom, het blad lijkt wat op de esdoorn, aan de vruchten zie je het verschil duidelijk. Ik kan natuurlijk mis zijn, een foto is altijd even anders dan echt :)
    Heerlijk seizoen, geniet van al je moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo, die blaadjes aan de deur. De storm heeft hier een deel van de schutting verwoest, verder gelukkig niets. Ja, enorm veel bende van de bomen af, niet zo mooi als de dingen die jij vond. De plataan wist ik ook, maar van de amberboom niet, blad is idd net van een esdoorn. Weer wat geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een enige broche! Ik zag op het blog ook dat ze er een ketting van hebben, leuk hoor! Helemaal mijn stijl van natuurlijk hout! Maar je herfstblaadjes aan een touwtje vind ik bijna net zo leuk, haha.
    Geen dank voor de post hoor, graag gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De bolletjes hebben we ook, die hangen aan de plataan. Ze blijven meestal nog heel lang hangen nadat de blaadjes al een poos zijn gevallen en geven de boom iets feestelijk.

    Het tweede blad lijkt op dat van de amberboom (maar die dingetjes erbij hebben we hier niet, denk ik toch niet, ik check het morgen voor alle zekerheid als het weer licht is)


    Sjieke verzameling trouwens!

    PRettige avond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gave broche Els! En mooie herfst vondsten...
    Moest vaak aan je denken gisteren; heb je die wolken gezien?!!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o wat een boel moois, enne geen idee wat die bol dingen zijn.....
    En die broche van jou is ook door zo'n exotische machine gemaakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die 'bollen' zijn volgens mij vruchten van een plataan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gave broche heb je gekocht. Echt helemaal Els! :) Hoop dat je inmiddels al wat wijzer bent geworden over de bollen. Ik heb geen flauw idee wat het zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo door jouw vraag ook weer wat geleerd. En wat een mooie broche heb je aangeschaft

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!