dinsdag 8 oktober 2013

Ode aan de herfst...

en aan Hof ter Saksen

De herfst komt er nu echt aan. Dat betekent iets minder mooi weer, maar dat betekent ook veel moois. Kijk maar even mee:


Geweldig mooi, dat zonlicht.


Mijn jaarlijkse favoriet ;) Lekker eikels werpen!



Natuurlijk stilleven op mos, zo mooi!
Ook hier hangen Geluksvissen!

Een 'echte'!

Een heksenkring, denk ik. Mijn eerste, woehoe!


Weet iemand of het klopt dat deze bolletjes 'open' gaan?
En er dan zo uitzien? Of is het echt een andere soort?

Dit is, denk ik, een baby!

(Met dank aan mijn geweldige natuurfotograaf Karel!)

De herfst heeft zo veel moois te bieden! Om te rapen, te verzamelen, pompoenen om te eten en als versiering, champignons in het bos en op je bord,...
Ons ga je nog veel in de bossen vinden hoor :) En dat hoeft niet altijd lang te duren. Deze foto's namen we op zondagavond, wegens tijdsgebrek. Op een uurtje zagen we zo veel moois én we waren er bijna alleen, ook heel fijn!

Geniet allemaal nog van het moois dat de natuur te beiden heeft!!!
Enne, mijn Geluksvis-project loopt nog steeds en ik krijg echt hartverwarmende mails van 'vinders'.
Geweldig ontroerend fijn!

Volg je hart, dan kun je niet verdwalen.
-?-

Fijne dinsdag nog,
liefs Els

12 opmerkingen:

  1. Wat gaaf dat er zoveel fijne reacties terugkomen van de visvinders!
    En Karels herfst/paddestoel foto's zijn geweldig.... Ik wist niet dat eikelswerpen een sport was ;-)! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal dol op de herfst. Wat een prachtig foto overzicht.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben gek op de herfst juist. Mooiste jaargetijde vind ik. Lekker uitwaaien buiten om daarna thuis een warm kopje thee te drinken. Geluk met een grote G!
    Wederom mooie foto;'s van jouw hand, dank je wel lieverd xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat mooi allemaal :-) En het maar wat je verstaat onder minder mooi, ik ben helemaal zot van de herfst, guur weer vind ik lekker gezellig en de zonliefhebbers hebben ook niet te klagen de laatste tijd :-). Voor mij mag de herfst nu wel echt beginnen inclusief guur, winderig, koud en regenachtig weer en dan lekker warm ingeduffeld zijn en warme choco's drinken :-) haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o zoveel mooie paddenstoelen heb ik nog niet gezien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht ... moooooi héééé! En leuk dat je reactie krijgt op je visjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie foto's! Ik heb mijn herfstige boswandeling nog niet gehad, moet het snel doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herfst. Zo mooi!! Lekker de kachel aan. Vroeg donker, kaarsjes aan. Haak- en breiwerk. En niet te vergeten zelf ook blaadjes laten vallen... Geniet!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Nu is het er al te donker voor, maar zondagavond is een heel goed tijdstip voor een boswandelingetje, inderdaad lekker rustig, vind ik altijd heerlijk, even helemaal in mijn uppie.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!