dinsdag 15 oktober 2013

Troost in donkere dagen

Troost in de vorm van warmte


Op dagen als vandaag kan ik heel veel troost halen uit warme dranken.
Koffie verkeerd met veeeel melk, thee met honing, warme choco en liefst van al: warme melk! Niets zo troostrijk en deugddoend als een warm 'kommeke' (soja)-melk tussen mijn 'pollen'...
En natuurlijk niet zo maar melk. Ge kent mij, hé ik ben van het versieren ;)
Warme melk met honing is zaaalig of met agavesiroop of als het echt feest is: met advocaat!!!
Smijt er ook gerust wat pepernoten in! Of maltesers of brokjes chocolade of marshmallows of...

Vandaag is een dag om jezelf te verwennen, zeg dat ik het gezegd heb:)

Weet je wat ook enorrrmmmm troostend werkt? Al jullie lieve woorden naar aanleiding van dit bericht van mij. Heel heeel heel fijn! Dikke merci en ik kom er nog op terug.

Niet elke dag is goed, maar er is iets goeds in elke dag.
-?-

Maak er een klein fijn feestje van voor jezelf,
liefs Els

21 opmerkingen:

  1. Pepernoten in de melk? Hmm... klinkt eigenlijk best lekker, ga ik eens proberen! Jij ook een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou het toch bij Warme melk met pepernoten ernaast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als er een ding is wat ik niet lust is het warme melk ;) hihihi, maar jij maakt er zo te lezen wel wat heel lekkers van!
    Oh zou de Margriet nog in de winkel liggen? Mmm alhoewel ik de eerstkomende dagen niet in de buurt van een winkel kom met tijdschriften...wie weet lees ik het ooit wel in een tweedehandse ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik kreeg net een sms van een goede vriendin van ons die hier ook mee leest. Ik kan de hare lenen :D. Lief hè?! Kan ik binnenkort ook meelezen ;). Knuff!

      Verwijderen
  4. Een vrolijk blogje over melk, geweldig. Ook ik ga het eens proberen;-)
    Ik word nu wel langzamerhand erg nieuwsgierig naar de Magriet en jouw verhaal.
    Fijn is dat hé troost uit woorden halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iemand heeft hem voor mijn gehaald de Margriet, dus eindelijk kan ik wat aan mijn nieuwsgierigheid doen. Misschien straks of morgen lezen.

      Verwijderen
  5. Oh heerlijk... Wij zaten vandaag weer voor het eerst dit seizoen aan de warme chocolademelk! Da's echt genieten hè? Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt best lekker pepernoten in de melk, eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oja ik ga zometeen eens even de keuken in om iets lekker warms voor mezelf te maken! Ook om zo heerlijk je koude handen eromheen te vouwen! Heerlijk idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik krijg terstond zin in warme melk met anijs!! Ga ik dus zo eerst even maken...
    GENIETEN!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmmm warme chocomel van pure chocolade. Met een punt verse appeltaart nog een beetje warm uit de oven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In de bieb zag ik ineens nr 42 liggen en toen dacht ik ineens aan jouw blogbericht. Omdat ik je nog niet zo lang volg, wist ik niet welk verhaal over jou ging. Inmiddels denk ik wel dat ik het weet.
    Van de week ga ik vast nog eens naar de bieb en dan lees ik het nog eens. Nu weet ik naar welke naam ik moet kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Warmte werkt troostend idd... mijn favo drankje is thee met lactose vrije melk en honing.
    Jammmm

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oef melk... dat drink ik toch niet graag. Maar op zich staat me het idee van melk-met-pepernotensmaak me wel aan. Geloof dat ik echt heel veel moet bijlezen. Ik ga straks eens op zoek naar die Margriet! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, warmte troost. In allerlei vormen vind ik hoor. En omdat jij zegt dat het vandaag verwendag is ga ik me sebiet eens goed laten gaan.... waar is die reep chocolade!!?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Net de Margriet gekocht en gelezen. Wat een verhaal. Ik snap dat de wereld op zn kop stond. En dat je daarna dacht: en nu ga ik gewoon doen hoe ik eigenlijk ben. Gewoon leuk! Sterkte ermee!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb het stukje (in de winkel!!) gelezen!! De gebeurtenis was totaal verschillend maar ik herken het helemaal!! Fijn dat het een positieve ommekeer teweeg gebracht heeft. Ga vooral door met puur en jezelf zijn. Dat is alles wat je doen kunt om gelukkig te zijn!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi gezegd, dat er altijd wel wat goeds zit in een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. warme melk met honing - de ultieme troost!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zonder slechte momenten zijn er geen goede momenten! En geef mij dan maar die lekkere choco... met vééél slagroom! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!