dinsdag 17 maart 2020

Dankbare Dinsdag

Dingen Die Fijn Zijn

Het is moeilijk: dankbaar zijn, de dingen zien die fijn zijn.
Alles is eng, anders, onvoorspelbaar.
Iedereen blijft zo veel mogelijk thuis (dank u!). Maar ik moet (mag) seffens gaan werken. De mensen blijven brood eten natuurlijk.
Ik ben blij dat ik nog een werk heb maar ik ben ook bang, dat geef ik toe. Vannacht huilde ik meer dan ik sliep ;)

Maar seffens zet ik mijn happy face op en bedien ik iedereen met de glimlach.
Want dat is mijn werk.
Karel werkt ook nog. Voor de rest blijven we 'in ons kot'. Woensdag gaan we onze wekelijkse boodschappen doen, als er nog iets voor ons overblijft ;) En zondag maken we een boswandeling (als het nog mag).
Voor de rest is het met 2 in ons huisje.

Het leek me wel gezellig: lekker veel lezen. Maar doordat ik super veel last heb van mijn ptss kan ik amper nog lezen :(

Zolang het kan en mag blijf ik geluk verspreiden. Ik werk ook aan iets groters...
U hoort er binnenkort meer over.

Zevenbergenbos Ranst.

Bij deze een dikke dank u wel aan iedereen die zijn best doet: in de zorg, in de winkels, op scholen, in de buurt, voor ouderen, voor zwakkeren,... Ook een dikke merci aan iedereen die online lieve woorden en berichten stuurt/deelt.

Wat ik wel (heel graag) heb gelezen: De grote wil. Met schrijflessen dus extra tijdvulling, moest je dat nodig hebben ;)
 

''Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen.''
-David Dewulf-

Hou jullie veilig,
liefs Els


Ps: Er zijn nog bundels! 5 euro voor 'Echte Els' bij je thuis!

Ps: Sommige links in dit blogje verwijzen naar een plaats waar je de boeken direct kan kopen. Doe je dat via mijn blog dan krijg ik een kleine vergoeding. Kost jou niets, draagt wel bij aan mijn Geluksvissen en -plantjes spaarpot! Merci!

7 opmerkingen:

  1. Ach lieverd toch. Ik heb ook vannacht wakker gelegen, maar dan om andere dingen. Het zijn bange tijden, hou elkaar maar stevig vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Els ja we blijven zo veel mogelijk binnen nu en wat fijn dat je nog gaat werken om de mensen te bedienen ,en hopelijk haal je toch nog wat vreugde uit kleine dingen die je doet .
    Veel groeten van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad een beetje dubbel. Ergens is dit een mooie gelegenheid voor rust en bezinning, maar onder deze omstandigheden voelt het dan weer niet prettig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat er mensen zijn zoals jij, die met een vrolijk gezicht het dagelijks brood overhandigen. Al snap ik donders goed wat dit in je hoofd teweeg brengt, zo ook voor alle verpleegkundige, onderwijzers en noem het allemaal maar op. Grote bewondering daarvoor. Ik hoop dat het je lukt om toch nog te kunnen genieten van kleine gelukjes.
    Dikke knuffel !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed wat je allemaal doet. Pas goed op jullie zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Els, we doen allemaal ons best en jij ook. Maar het zijn moeilijke tijden! Het lukt mij slecht om uit te rusten en sowieso om rust te vinden. Take care XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeilijke tijd he? Ik ben ook nog aan het werk, loop wat met de hond en haal mijn wekelijkse boodschappen. De rest inderdaad heel veel thuis.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!